Az illatmarketing, vagy más néven aromamarketing egyre népszerűbb eszköz a modern reklámstratégiák arzenáljában. Legnagyobb előnye, hogy elegáns módon, az érzelmekre hatva képes elérni az embereket.
Óriási befolyásoló ereje van, ám a hagyományos reklámokkal ellentétben nem tolakodó kommunikáció, amely lépten-nyomon az “arcunkba csap”. Sokkal inkább egy kifinomult megoldásról van szó, amely az illatok emocionális erejével működik.
Minden vállalkozónak, cégtulajdonosnak, marketinges munkatársnak és döntéshozónak érdemes megismerkedni vele.
Van hozzá orrunk!
Mielőtt jobban belemélyedünk az illatmarketing imponáló hatásába, érdemes néhány szót ejteni az egyik legfontosabb érzékszervünk, az orrunk működéséről. Hiszen szaglás nélkül nem létezne aromamarketing sem. Az illatmolekulák belélegzés során a szaglóhámunk receptoraihoz kötődnek, és elektrokémiai jeleket küldenek egyenesen az agyunkba.
Ezek a jelek azonnal a szürkeállományunk limbikus rendszerébe jutnak, ami az érzelmeink és memóriánk központja. Az összekapcsolódás lehetővé teszi, hogy az illatok közvetlen hatással legyenek hangulatunkra, stressztűrő képességünkre és akár döntéseinket is befolyásolják.
Bátran kijelenthetjük tehát, hogy az illatok nem csupán egyszerű érzékszervi benyomások, hanem komplex érzelmi és kognitív folyamatok kiváltói. Az aromák által generált érzelmek és felidézett emlékek intenzitása egyértelművé teszi, hogy orrunk az egyik legfontosabb érzékszervünk. Képes szinte azonnal befolyásolni a pszichológiai állapotunkat.
Természetes reakció
Jó, jó, a fent leírt biokémiai folyamatok nagyon érdekesek. De hogy néz ki mindez a valóságban? A válasz egyszerű, hiszen nap mint nap, sok hétköznapi pillanatban átéljük az illatok érzelmeinkre gyakorolt hatását.
Gondoljunk csak arra, ahogy elhaladunk egy pékség mellett. A frissen sütött croissant illata… A ropogós bagett ígérete… Hmmm. Azonnal felvillan egy villanykörte a gyomrunkban, még abban az esetben is, ha a péksüteményeket nem is láttuk, csak az illatukat éreztük. Az illatmarketing pontosan ezt a természetes reakciót használja ki, méghozzá meglepő hatékonysággal.
Illatmarketing, az élet minden területén
Mielőtt azt gondolnánk, hogy az illatmarketing csak az olyan intenzív aromákat árasztó helyszíneken működik, mint egy kávézó, pékség, illatszerbolt vagy csokoládébolt, jobb, ha tisztázzuk: az illatok nemcsak a termékek eladásának elősegítésére használhatók, hanem az ügyfélélmény gazdagítására, irodai hangulat fokozására, márkahűség növelésére vagy egy üzleti környezet általános légkörének javítására is.
Néhány vállalat különösen jól használja az illatmarketinget. Gondosan megválasztott aromák segítségével létrehoznak egy emlékezetes márkaképet, így erősítve a fogyasztói lojalitást és persze a forgalomnövekedést. Nézzünk néhány példát:
Nespresso:
Üzleteikben folyamatosan érezhető a frissen őrölt kávé illata, növelve ezzel az eladásokat. Zseniális megoldás. Ki az, aki nem kívánja meg rögtön a forró italt, ha megcsapja az orrát egy kellemes cappuccino illat?
Singapore Airlines:
A légitársaság saját, egyedi illattal rendelkezik. Ez is a céges arculatuk része, csak amíg a logót és és bármilyen megjelenést a szemünkkel érzékelünk, addig a jól felismerhető “céges illat” az orrunkra gyakorol hatást. Ez is az utazási élmény részét képezi.
Disney World:
A jól ismert Mickey egeres cég egyszerre több illatot is felhasznál népszerű vidámparkjaiban. Hihetetlen precizitással megválasztott aromák ezek, amelyeknek az a feladata, hogy növeljék az attrakciók vonzerejét és emlékezetessé tegyék az élményt.
Forgalomnövelés pár lépésben
Most már csak az a kérdés, hogy a te vállalkozásodnak, boltodnak, kereskedésednek mennyit segít az illatmarketing? A tapasztalat azt mutatja, hogy nagyot lendít rajta. Mindezt te is látni fogod, ha nyitott vagy új dolgokat kipróbálni. Amennyiben szívesen adnál egy esélyt az aromamarketingnek, úgy mindössze négy lépés választ el tőle, hogy tovább növeld a forgalmadat.
Gondold át, hogy milyen illat vagy illatok passzolnak tevékenységedhez.
A Reima AirConcept munkatársai segítenek neked rátalálni a céljaidnak leginkább megfelelő aromára. A sikert a kínálatban szereplő több mint 250 különféle illat garantálja.
Találd meg az illat kijuttatásához szükséges eszközt.
A többféle méretben és különböző teljesítménnyel elérhető AromaStreamer berendezések között könnyen találsz megoldást szobaméretű helyiséghez, közepes nagyságú eladótérhez vagy akár több ezer négyzetméteres létesítményhez.
Bérelj AromaStreamert!
Jó hír, hogy nincs szükség komolyabb befektetésre. A berendezések 4999 Ft és 19.999 Ft között bérelhetők havonta, típustól és teljesítménytől függően. Ezt követően csodás kávé-, virág-, tenger- vagy éppen mandarin illat tölti be a helyiséget. Vagy az az aroma, amit választottál.
Élvezd az illatmarketing gyümölcsét
Végül nem marad más dolgod, mint élvezni azt a kézzelfogható hasznot, jól érzékelhető forgalomnövekedést, amit könnyedén elérhetsz az AirConcepttel, az AromaStreamerrel, de leginkább az illatok lenyűgöző hatásával!